Meer leads met je verkeer

Je website optimaliseren en meer leads genereren

Conversie Ratio Optimalisatie (CRO), of gewoonweg meer conversies genereren met je bestaande trafiek? Het is iets wat vaak over het hoofd gezien wordt. Vaak wordt er geopteerd om meer verkeer te genereren via advertenties of zoekmachine optimalisatie, maar wordt er geen rekening gehouden met optimaliseren van de conversiepaden. Deze conversies kunnen variëren in elke soort business. Wil je meer contact-aanvragen? Of heb je een webshop en wil je meer transacties? Samen kunnen we al deze conversies nader bekijken en optimaliseren.

Onderbouw je buikgevoel

Door een CRO-traject op te starten gaan we, aan de hand van onze expertise, met een kritisch oog door jouw website. Met onze ervaring kunnen we meteen heel wat quick-wins aanbevelen om je site beter te doen presteren en converteren. Voor grotere en minder voor de hand liggende optimalisaties zullen we steeds eerst enkele AB-testen voorstellen. Op deze manier kunnen we speculaties zwart op wit bewijzen of van de baan schuiven.

Conversieratio optimalisatie voorbeeld

Op zoek naar een conversieoptimalisatie specialist?

Onze jarenlange ervaring heeft ervoor gezorgd dat we een expertise opgebouwd hebben in het opzetten en optimaliseren van conversieoptimalisatie trajecten. Om je website te optimaliseren kan je bij ons terecht voor allerlei zaken:

  • uitvoeren van een CRO Audit van je website met als resultaat een actielijst met de nodige prioriteiten,
  • opzetten en analyseren van heatmaps en recordings van je site aan de hand van Hotjar
  • voorstellen, opzetten en analyseren van AB-testing of split-url testing,

Meer weten hoe je jouw conversieratio kan doen stijgen?

Wens je meer informatie rond CRO en hoe we te werk gaan? Neem vrijblijvend contact met ons op en we helpen je graag verder.


Ik schrijf mij in voor de nieuwsbrief van Digibri

Ab test voorbeeld

Wat is AB testing juist?

Met AB-testing gaan we 2 of meerdere varianten op een website tegenover elkaar toetsen om te kijken welke verise het beste werkt bij jouw bezoekers.

Een typisch voorbeeld voor een AB-test is het aanpassen van de kleur van knop. Als op de huidige site de kleur blauw is (versie A of controle variant), kan in de testversie (versie B) de kleur aangepast worden naar keuze, bijvoorbeeld oranje. Er kunnen zoveel varianten aangemaakt worden als nodig. De beide versies krijgen vervolgens een gelijk aandeel in trafiek. Stel dus dat we 10 000 bezoekers per maand hebben, dan zal elke variant 5 000 bezoekers toegewezen krijgen en kunnen we zo het bezoekgedrag analyseren en bepalen welke variant de meeste conversies behaald.

Google Optimize & Hotjar

Om AB-testing op te zetten maken we gebruik van de gratis tool “Google Optimize”. Er zijn tal van andere AB-testing-spelers op de markt, maar met Google Optimize is het zeer eenvoudig om een koppeling te leggen met de andere Google tools zoals Google Analytics & Google Tag Manager. Op deze manier kunnen we alles goed en eenvoudig meten en opvolgen binnen Google Analytics.

Om het gedrag van je bezoekers in detail te analyseren maken we gebruik van Hotjar. De tool biedt je de mogelijkheid om de interacties van je bezoekers in kaart te brengen. Zo kan je het klikgedrag analyseren aan de hand van een ‘heatmap’ en een bezoeker doorheen de website anoniem volgen dankzij de recordings.

Weten hoeveel bezoekers je website heeft?

Wil je weten hoeveel bezoekers je site heeft en welke pagina’s er bezocht worden? Aan de hand van Google Analytics kunnen we het surfgedrag in kaart brengen.

Lees meer

Weinig zoekverkeer in je resultaten?

Merk je te een beperkt aantal organische bezoekers in je rapporten? We nemen graag een kijkje naar de huidige SEO status van je website en onderteunen je graag.

Lees meer

Je data inzichtelijk maken met Google Data Studio

Snel resultaten raadplegen zonder kennis van Google Analytics? Visualiseer en combineer alle data die voor jouw belangrijk is in één dashboard.

Lees meer