Scoor een hogere positie in Google

Google is niet meer weg te denken uit onze dagelijkse gewoontes. Het is daarom ook van belang dat jouw website in de zoekresultaten verschijnt wanneer iemand iets zoekt rond jouw product.
SEO of zoekmachine-optimalisatie staat voor het optimaliseren van je website zodat deze gemakkelijk gevonden en begrepen kan worden door zoekmachines. Met SEO wordt er gestreefd naar een zo hoog mogelijke positie in de zoekresultaten zonder hiervoor te adverteren. Op deze manier zorg je er voor dat iedereen jouw website kan terugvinden.

Wat houdt SEO juist in?

Het ranken van een pagina staat in verband met verschillende parameters. Deze parameters kunnen we indelen in drie grote subcategorieën. Zo hebben we technische SEO, on-page SEO en tot slot off-page SEO.

Technische SEO

“Je kan de leukste en mooiste winkel hebben, maar als er geen deur is heb je er niets aan.” 

Bij technische SEO draait alles rond de structuur van je website. Je content moet gevonden kunnen worden en daarbij is het dus belangrijk dat je website technisch goed in elkaar zit. Het is dus niet enkel belangrijk om goede content te hebben maar ook een technisch goede website. Hierbij komt technische SEO van pas.

On-page SEO

“Je kan de best versierde en mooiste inkom hebben van de hele straat, maar eens in je winkel kan je nergens nog iets terugvinden en is alles op één hoop gegooid.” 

Bij on-page SEO draait alles rond de content van je website. Deze moet namelijk zo geoptimaliseerd zijn dat iemand dat naar jouw product op zoek is, effectief bij jouw website terecht komt. Een zoekwoorden-analyse is hierbij cruciaal. Hierbij wordt er gekeken naar wat een gebruiker effectief zoekt en op welke zoekwoorden een interessant volume zit om op te focussen.

Off-page SEO

“Je kan de leukste en mooiste winkel hebben, met de de mooiste inkom, maar niemand praat over je winkel.” 

Off-page SEO draait om het winnen van “autoriteit” van je website. Dit kan je doen door linkbuilding. Hierbij is het de bedoeling van links te scoren bij gerenommeerde websites om zo aan autoriteit te scoren.

 

Om een goede SEO-strategie toe te passen is het belangrijk om een goede mix te vinden tussen deze categorieën. Er moet dus ingezet worden op ze alle drie om resultaten te zien. Let wel, SEO is een werk van lange adem waarbij resultaten vaak niet direct zichtbaar zijn. De doorzetter wint echter in het geval bij SEO. Dit is gebleken uit cases die je overal op het internet kan terugvinden. Lees onze ervaring met SEO en interessante cases op onze blog!

Op zoek naar een SEO specialist?

Onze jarenlange ervaring heeft ervoor gezorgd dat we een expertise opgebouwd hebben in het optimaliseren van websites voor SEO. We maken gebruik van best-practices zodat we zeker zijn dat de SEO van jouw website on point is. We ondersteunen je graag in

  • het adviseren in SEO-strategie
  • het auditeren van je huidige website
  • het optimaliseren van jouw website

Cursus SEO

Ga je liever zelf aan de slag? Wij geven een basis & geavanceerde opleiding SEO bij jou op kantoor. Zo kan je zelf de inzichten verwerven die nodig zijn en beslissingen nemen.

Wens je meer informatie rond SEO of wil je graag een SEO opleiding inplannen? Neem vrijblijvend contact met ons op en we helpen je graag verder.


Ik schrijf mij in voor de nieuwsbrief van Digibri

 

Je data inzichtelijk maken met Google Data Studio

Snel resultaten raadplegen zonder je te moeten verdiepen in Google Analytics? Visualiseer en combineer alle data die voor jouw belangrijk is in één dashboard.

Lees meer

Gevoel dat je bezoekers niet converteren op je website?

Met je huidige aantal bezoekers meer conversies genereren? We bekijken al je conversiepaden en onderwerpen deze aan onze best-practices & AB-testing.

Lees meer

Weten hoeveel bezoekers je website heeft?

Wil je weten hoeveel bezoekers je site heeft en welke pagina’s er bezocht worden? Aan de hand van Google Analytics kunnen we het surfgedrag in kaart brengen.

Lees meer